Schema

Schemat gäller från vecka 3. PT-grupperna startar vecka 4.

Skulle man var intresserad av att vara med i en PT-grupp men vet att man inte kan delta varje tillfälle. Då kan man anmäla sig till gruppen och skriva de ggr man kan delta och då betala för de tillfällen man deltar.
Har man ett klippkort får man även använda detta och då klippa motsvarande belopp.

CIRKEL

Passet börjar med en lätt uppvärmning följs sedan av en cirkelträning med olika stationer där kondition och styrka varvas, som man jobbar i individuellt. Passet är 60 min

GO FOR IT

Här tränar vi i en cirkel men i intervall. Både styrka, kondition och rörelseträning. En cirkel som kräver lite mer! Alla kör efter sin egen förmåga. Passet är 60 min.

PUMP/PUMPHARD

Pump kör man igenom hela kroppen och man använder fria vikter. Varje muskelgrupp körs till för-koreograferad musik i ca 4 min. Passet är 60 min.

Pumphard är intervallträning en styrkeinriktad träningsform där fria vikter och stång används för träning. Varje muskelgrupp körs 60 sek, vila 20 sek x-3. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter. Passet är 60 min.

STEP/CORE

Step/core tränar man kondition, koordination, styrka och smidighet. Man jobbar med stegkombinationer både på golvet och på en step up-bräda samt core-träning fokuserar på övningar som skapar styrka och stabilitet främst för mage och rygg. Passet är 60 min.

TABATA

I detta pass kör man intervallträning i både styrka och kondition. Intervallerna ligger på 20 sek aktiv och 10 sek vila och detta görs 8 ggr i följd. Passet är 40 min.

YOGA

Yoga bygger på att skapa ett flöde mellan rörelser och andning. Utifrån dina egna förutsättningar tränar du din styrka, rörlighet, balans och mental närvaro. Yoga handlar också om kroppskännedom. Rörelserna sker både statiskt och dynamiskt och har sitt ursprung i de fysiska yogatraditionerna.
Passet avslutas med en skön avslappning som gör att lugn och harmoni infinner sig i kropp och sinne. Passet är 60 min

ZUMBA

Zumba är en dansbaserad träningsmetod som fokuserar sig på de latinska dansstegen, som exempel salsa och samba. Tillsammans med aerobicssteg bildar de en kombination som blir en dansworkout till latinsk musik. Passet 45 min

 BokaTid_StorGron_MorkBakgrund_120px