Schema

SCHEMAT GÄLLER FR.O.M. 7 JANUARI

 

CIRKEL

Passet börjar med en lätt uppvärmning följs sedan av en cirkelträning med olika stationer där kondition och styrka varvas, som man jobbar i individuellt. Passet är 60 min

 

CIRKEL 2

Som Cirkel men med andra övningar! Passet är 60 min

 

CORE-BALL

i detta pass jobbar vi att stärka mage och rygg och vi använder vår kropp och en pilatesboll som verktyg. Alla jobbar utifrån sin egen förmåga, så passet passar alla. Passet är 60 min.

 

FREDAGSFYS

Detta pass kan innehålla det mesta av det bästa. Det utlovas ett pass där du känner att du har fått använt hela kroppen! Passet är 60 min.

 

MOVE/HIIT

Här varvas rörelseträning och pulsökande intervaller. Passet är 60 min

 

MAMMA/BARN

Träning för dig som nyss fått barn! Här är alla mammor välkomna att träna tillsammans med sitt barn.
Fokus ligger på stärka upp kroppen efter graviditet och förlossning.
Musiken kommer vara lugnare och lägre på detta pass. Ditt barn är välkommen fram tills att de börjar krypa runt (ca 1 år). För att delta på detta pass ska efterkontrollen hos barnmorskan vara gjord och du ska ha fått ett godkännande att börja träna. Passet är 60 min.

 

PULS-UP

Vill du öka din kondition? Här jobbar vi med våran puls i intervaller. Passet är 45 min

 

PUMP/HIIT

Pump är en styrkeinriktad träningsform där fria vikter och stång används för träning till förkoreograferad musik. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter. Passet varvas med pump och pulshöjande intervaller på 30/30.  Passet är 60 min.

 

PUMPHARD

Pumphard är intervallträning en styrkeinriktad träningsform där fria vikter och stång används för träning till förkoreograferad musik. Varje muskelgrupp körs 60 sek, vila 20 sek x-3. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter. Passet är 60 min.

 

STEP/CORE

Step/core tränar man kondition, koordination, styrka och smidighet. Man jobbar med stegkombinationer både på golvet och på en step up-bräda samt core-träning fokuserar på övningar som skapar styrka och stabilitet främst för mage och rygg. Passet är 60 min.

 

STRETCH

Här jobbar vi med lugna stretchövningar för hela kroppen. Passet är 45 min

 

YOGA

Yoga bygger på att skapa ett flöde mellan rörelser och andning. Utifrån dina egna förutsättningar tränar du din styrka, rörlighet, balans och mental närvaro. Yoga handlar också om kroppskännedom. Rörelserna sker både statiskt och dynamiskt och har sitt ursprung i de fysiska yogatraditionerna.
Passet avslutas med en skön avslappning som gör att lugn och harmoni infinner sig i kropp och sinne. Passet är 60 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 BokaTid_StorGron_MorkBakgrund_120px